Polen

Becca kom hem från skolan igår och berättade att vi ska åka till Polen på lördag. Jag sa okej. Så på lördag åker vi. Om allt går som det ska förstås. Vi kom nämligen på igår kväll att ingen av oss hade något pass. Eller, jag har ett pass men har inte en aning om vart det är. Så idag vid lunch begav vi oss till Polisen för att skaffa oss ett nytt. Fyrahundra riksdaler gick det på. Förhoppningsvis får vi passen på fredag, annars kommer vi inte kunna åka på lördag. Becca har varit världens argaste tjej idag (och då menar jag Världens. Argaste. Tjej) då hon verkligen vill åka på lördag. Men om det nu blir så att passen inte kommer förrän måndag, får vi helt enkelt skjuta upp resan ett tag. För den ska bli av!
Jag har i och för sig besökt Polen och Auschwitz 2 gånger förr, men jag ser verkligen fram emot en tredje gång. Auschwitz/Birkenau är så obeskrivligt stort, så båda gångerna jag varit där har jag åkt därifrån utan att ha hunnit med att kolla på allt det jag vill se. Men denna gång borde jag ju hinna med att se de platser jag missat hittills?
Håll tummarna för att passen kommer på fredag åt oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0