Flytt?

Jag har under några veckors tid letat lägenheter i både Sandviken och Järbo. Jag känner att Järbo är för litet för mig, och de flesta av mina vänner bor i Sandviken och jag spenderar den mesta av min lediga tid i Gävle. Det är väldigt praktiskt och skönt att, som nu, bo 300 meter från jobbet. Men jag känner för att prova på någonting nytt, lite större. Jag har endast bott i Järbo och Hofors, vilket båda två är tråkiga hålor, så att testa att bo på ett lite större ställe lockar mig. Det kommer såklart bli jobbigt och dyrt att pendla till jobbet varje morgon, men 2 av jobbarkompisarna på Cibes bor i Gävle så möjligheten att samåka med dem finns.

Så! Ikväll ska jag till Gävle för att kolla på en lägenhet. Det är en tvåa på 66 kvm på Norra Köpmangatan som ligger på stan. Jag är rätt ivrig och ser fram emot ikväll, jag hoppas att lägenheten inte är allt för nedgången då jag hört att toaletterna där är rätt slitna. Så länge badrummet är fräscht och köket går att vistas i utan kräkreflexer så kan det bli bra, de andra rummen är nog relativt lätta att få någorlunda snygga med lite färg på väggarna.

Nu är det inte säkert att jag kommer få den här lägenheten! Jag och 5 till var de första som visade intresse och får chansen att komma och kolla på lägenheten. Men när jag ringde till den nuvarande hyresgästen igår så frågade jag hur många av de andra 4 som hört av sig. Då hade tydligen redan 3 av dem tackat nej till lägenheten (anledningen var att de inte kunde ha parabol i den lägenheten då ett annat hus var i vägen). Alltså har jag 50 % chans att få denna lägenheten. Det ser bra ut!

Hoppas nu bara att lägenheten ser någorlunda ok ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0