Rakning av mina ben!

Igår tog jag tag i något jag borde gjort för väldigt längesedan. Mitt hår på mina ben! De hade blivit så håriga att jag nästan varit tvungen att torka dem med hårfön för att de ska torka, schamponera dem för att de ska bli rena och att fläta dem vore inga problem. Ni vet när man sovit en natt på ena sidan och håret lagt sig åt ett håll och man är öm i hårbotten på morgonen när man kammar håret? Mitt hår på benen var så långa att jag hade samma problem där som på mitt huvud!

Att raka dem var verkligen ett stort projekt. Det tog väldigt lång tid och krävdes en hel del tålamod och en en halv flaska raklödder. Det jag var tvungen att göra var att dra ca en halv centimeter med rakhyveln, och sedan skölja den då den var full av hår! Om man räknar ut hur många centimeter som finns på varje ben så blir det nog någon meter. Förstår ni hur lång tid det tog?! Jag funderade starkt när jag var klar med ena benet om jag verkligen skulle orka ta det andra, eller om jag skulle vänta med det till nästa dusch. Men jag samlade mina krafter och fixade det andra benet också.

Att torka kroppen efter en dusch har aldrig gått snabbare! När jag satte på mig byxorna var det inte längre som om mina ben och byxor hakade fast likt kardborreband i varandra, jag kunde hur lätt som helst dra upp mina byxor och benen är lenare än aldrig tidigare.


Påminn mig om att jag måste köpa nytt raklödder och nya rakblad till min rakhyvel då den blivit något slö efter denna helvetesprocess!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahahaha, shit nu fick ja mig verkligen en hel del skratt :D

2009-11-26 @ 16:14:52
Postat av: Jessica

Haha fler än jag som inte orkat ta tag i benen på länge, skönt att veta ;)

2009-11-27 @ 01:26:59
URL: http://mattssonjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0