Måndag igen..

Måndagar är inge roliga, det betyder att det är jättelångt kvar till fredag och alla härliga helger.

I fredags provade jag och Kristin på Hofors uteliv, nyktra! Det var nog det tråkigaste jag någonsin gjort. Vi kom dit alldeles för tidigt och när vi kom var det ca 10 personer där. Syrran var också med och sprang omkring som en påtänd duracellkanin - som vanligt alltså. Jag och Kristin stannade kvar ett tag tills vi inte stod ut nå mer, så vi knatade hem istället. Mycket trevligare. Men jag fick träffa Elin åtminstone, det var himla trevligt.

På lördagen var det kalas för min bror Erik som fyllde 5 år för någon vecka sedan.  Vi käkade hur mycket mat som helst och åt tårta. Jag gick igenom pappas dator och hittade en miljon gamla bilder från min tid som ungdom. Att jag sett ut sådär är helt ofattbart, jag förstår inte hur mina föräldrar tillät mig att vara sådär ful.

Senare på kvällen åkte vi in till Sandviken där vi spelade biljard på Eightball. Dipsy och gänget gjorde oss sällskap och sedan gick vi vidare till Lobby där Arvingarna spelade! De var lika bra som jag hoppats på, och tjejerna var som galna. 99% av folket som stod framme vid scenen var brudar som stod och skrek som idioter. (Kanske var jag också en av dem?)

Det var sjukt varmt där de spelade så jag knatade omkring mest hela tiden. Alla utom jag dansar ju konstant hela tiden, så jag träffade en herrans massa folk istället. Kul att träffa både gamla bekanta och nya trevliga folk..

Både jag och Kristin höll oss nyktrare än vi gjorde förra helgen, som tur var. Hon har nog inga minnesluckor och jag besökte inte toaletten med huvudet före en endaste gång. Mamma kom till Sandviken och åt mat med oss på Sibylla innan vi drog hem till Hofors.




Igår åkte vi till Sågmyra en vända. Jag köpte en herrans massa kalsipper och en grå, cardiganaktig tröja. Jag kikade nyss mitt konto och insåg att jag inte borde handlat något alls, hur ska jag överleva denna månad? Vi bestämde oss för att ta vägen över Leksand hem och stanna till vid Insjön och kolla lite i Lagerfabriken. Kristin hade aldrig åkt där så jag fick visa henne den sjuuukt fina vägen mellan Sågmyra och Leksand. Det måste vara en av Sveriges vackraste platser. Det låg jättemycket snö på marken och träden var alldeles kritvita och grenarna hängde av all snö. På sommaren är det ännu finare att åka den vägen, men igår var det också helt oslagbart vackert. 

Vi stannade vid Insjön och jag köpte absolut ingenting! Det har aldrig någonsin hänt! Jag greppade tag i en korg det första jag gjorde och gick in med inställningen att jag kommer köpa upp halva lagret som vanligt, men icke! Inte en endaste pryl ramlade ner i korgen, och tur var väl det så lite pengar som jag har kvar nu. Vi åkte hem mot Hofors igen där vi stannade några timmar innan jag åkte hem till Järbo igen. Sjukt mysig tripp, sjukt mysig helg.


Kommentarer
Postat av: sara

ÅH åkte ni förbi Leksand, gud va mysigt :) .

2009-02-02 @ 18:01:53
URL: http://youmakemesmile.blogg.se/
Postat av: sara

Ja men absolut, du är mer än välkommen :D

2009-02-03 @ 10:01:18
URL: http://youmakemesmile.blogg.se/
Postat av: Ida

hej. förlåt om jag var lite knasig den helgen :) men jag tyckte det var roligt att se dig IRL. haha. jag är så pinsam! Kram / Ida

2009-02-18 @ 10:47:23
URL: http://busigabeerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0