Jag överlevde

Ni kan vara lugna, jag fick inget skridskoblad över strupen och dog i fredags. Jag är alldeles levande och sitter på jobbet som vanligt.

Nu undrar ni kanske hur det gick? Vi förlorade matchen, och det tyckte jag var väldigt roligt eftersom alla i mitt lag gick in med blodigt allvar på planen och hade tänkt utklassa det andra laget. Själv tog jag mig ut på isen, och jag KUNDE ÅKA UTAN ATT HÅLLA MIG I SARGEN! Stadig på benen var jag dock inte. Jag ramlade inte en endaste gång, men jag lovar, ni har aldrig sett värre skridskoåkare än mig. Pappa spelade in en film på mig när jag åker, jag funderar på att lägga ut den här så ni får se hur dålig jag faktiskt är på att åka skridskor. Ni kommer skratta åt mig i all evighet. Jag tyckte seriöst att jag åkte rätt fort vissa gånger, men det visar sig på videon att , det gör jag inte alls.

EN SAK TILL! Hur tusan orkar hockeyspelarna dra på sig hela den där jävla munderingen varje gång de ska träna eller ha match!? Det tog mig en halv livstid att dra på mig skiten, och när jag var klar var jag lika bred som lång och vägde 20 kg mer än vanligt. Sen ska man åka på 2 mm breda stålblad och lyckas hålla balansen? Yeah right..

Det kommer nog dröja några år innan jag ställer mig på ett par skridskor igen. Men det var en upplevelse, det var det.

Kommentarer
Postat av: jossi

glöm du ska åka med mig nån dag ! ;)

2009-02-24 @ 21:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0