Hockey

I morgon är det dags för oss på jobbet att spela hockey! Vi är uppdelade i två lag, jag är ensam tjej i mitt och Åsa är enda tjejen i andra laget. Uppladdningen för den här matchen har varit grymt seriös, och grabbarna i mitt lag har tränat som bara attan och vissa har köpt utrustning för flera tusen (hur dum får man vara?!)!

Själv har jag inte stått på ett par skridskor på många många år. Jag skulle prova för ca 4 år sedan. Där stod jag och blåhöll mig i sargen tills jag insåg att det inte var någon idé att ens försöka. Tänk er Bambi på hal is GÅNGER HUNDRA. Där har ni stackars lilla Jessica på isen. Totalt oduglig. En bra idé hade kanske varit att öva några gånger innan den stora matchen i morgon, men nej, jag skippar det. Jag får stå för underhållningen i morgon helt enkelt. För skratta kommer folk göra. Ordentligt.

Sen är det det där med spelregler också. Jag har absolut ingen aning om vilka regler som gäller eller hur man över huvud taget spelar hockey. Är det bara att jaga bolle.. pucken menar jag, och försöka få i den i målet långt där borta? Något tillslag på den platta, runda lilla grejen lär jag heller inte få till, jag har aldrig i hela mitt liv åkt skridskor samtidigt som jag håller i en klubba. Att göra två saker är jävligt svårt, det kommer nästintill att bli omöjligt att:

1. Stå på benen
2. Ta sig framåt
3. Hålla i klubban
4. Ta emot det där puckhelvetet
5. Skjuta iväg pucken (förhoppningsvis till en av sina medspelare)

Och hur sjutton stannar man då?!
Eller förresten, jag kommer inte ens lyckas få upp någon fart, så det är ingenting jag behöver fundera över.

Någon kunnig som kan göra mig till hockeyproffs till i morgon kväll?!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Men du..det är ju lättare att åka med klubba än utan sägs det ju :) Hoppas det går bra o framförallt att ni har kul :)

2009-02-19 @ 15:32:47
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/
Postat av: jossi

jämt när ja vart där nere och åkt på kvällarna har det vart massa cibes killar ^^

2009-02-19 @ 19:35:54
Postat av: Anonym

Va fan har du för jobb!?

Är det obligatoriskt hockeyspelande eller ingen lön fram till midsommar?!

Jag kan dock ge ett tips från den enda gången jag 'spelat hockey'. (På högstadiet med alla hockeykillar)

Ta inte emot pucken om den kommer i full fart mot dej.

Pucken blir astung när den får fart så man orkar inte ta emot den och klubban far åt helsike så man tappar balansen!

Inte så jävla rockigt!

Lycka till imorn iaf. >.<

2009-02-19 @ 21:47:35
Postat av: Lina

Jessica?! Uppdatera nu! Lever du?! Har du framtänderna kvar? Ingen korssad armbåge?

2009-02-21 @ 12:21:01
URL: http://linanordahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0