Bra helg!

Den här helgen har varit hur underbar som helst. Nästan allt har känts bra och jag har haft både roligt och mysigt. I fredags var jag och Kristin ut på Eightball med Lina! Syrran och Linas kompis var också med. Vi spelade biljard och hade det trevligt. En vända till SteelTown blev det innan vi åkte hem till Hofors igen.

I lördags tog vi det lugnt på dagen, sen åkte jag hem till Järbo igen för att gå på min jobbarkompis Åsa's 30-årskalas. Det var superkul. Vi åt mat, drack och hade det trevligt. En frågesport om Åsa och en musikquiz hade vi också, och den vann "min" grupp! Emma(min mammalediga jobbarkompis) var också där, det var jätteroligt att träffa henne igen. Vid elva åkte jag med Emma in till Sandviken där Kristin och Johanna hämtade mig. Vi åkte hem till Kerstin och linnea där det var ett gäng folk som kollade på Braveheart. Så himla trevliga folk! Sen drog vi hem till Hofors igen och somnade alldeles för sent, som vanligt dessa helger :)

Igår var en sjukt härlig dag. Vi låg i sängen och pratade nästan hela dagen. Om precis allt. Det är så sjukt härligt att bara ligga och prata om massa olika saker, och att prata med någon som har vett i skallen! Det var tänkt att vi skulle träna, men vi åkte upp till Sparköp och köpte en påse ostkrokar och kollade på Trasigbakdel Berg (som Kristin så fint kallar Brokeback Mountain) istället. Mamma gjorde sedan potatisgratäng och fläskfilé, så vi drog i oss det innan vi packade våra saker och åkte hemåt igen.

Ny vecka. Igen. Skönt att bara jobba 3 dagar denna vecka, för på torsdag åker jag och Kristin på kryssning med syrran, mamma, hennes kompis vad-hon-nu-heter och Jens. Längtar som attan! Det kommer bli skitroligt.

I morse såg jag något som gjorde att jag fick lite ont i hjärtat. Jag trodde dock att det skulle kännas mycket värre än vad det gjorde. Jag blev bara lite förvånad. Såklart högg det till i hjärtat och jag har tänkt på vad jag såg hela morgonen, men jag trodde nog att det skulle vara värre än såhär. Fast lite ont gör det. Men inte så mycket. Jag är lättad och det känns bra att det inte gör så ont som det gjorde förra gången något liknande hände. Förra gången bröt jag ihop totalt och jag visste inte om jag skulle klara av det. Det var 3 år sedan nu. Att jag känner som jag gör denna gång betyder att jag verkligen har gjort rätt och jag vet vad jag vill till 100%. Jag mår verkligen jättebra nu. Bättre än jag gjort på hur länge som helst. Jag är lycklig nu.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tråkigt det där du "såg", vad det nu var! Men skitbra att du inte drar ner dig själv & mår bra. Be strong girl!! Å jag tackar för din fina kommentar om bilden. Det värmde o läsa :D Kram

2009-02-09 @ 23:19:46
URL: http://sofpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0