Melissa Horn

Igår spelade Melissa Horn på Spegeln i Gävle, jag och Becca var där och kollade. Hon var riktigt bra. Hon sjunger så sjukt jävla bra och det hörs knappt att hon sjunger live, det låter precis som låtarna på skivan. Helt felfritt. Jag kan tycka att charmen med att gå på en live-konsert är just att det är lite småhackigt, halvfalskt och några småmissar med instrumenten ibland, men jag hittade inte ett enda fel. Ett minus med spelningen var ett gäng 14-åriga pojkar som satt längst fram i publiken och klappade och headbangade till varenda låt hon spelade. Jag vet inte om jag anser att Melissas låtar är passande låtar att headbanga till, eller klappa med i varje refräng. I övrigt tycker jag att det var en himla bra spelning.

När vi kom hem från spelningen åt vi mannagrynsgröt och nygräddade små baugetter. Gott!

Jag och Becca har nu träffats i snart 9 månader, och nu börjar vi verkligen lära känna varandra och visa varandras mindre bra sidor. Becca har nu blivit så pass bekväm så hon börjat visa sina mindre fräscha sidor. Jag vet inte vad det är som är speciellt med just henne, men även om hon rapar, släpper sig eller talar om att hon nyss gjort number 2 på toaletten kan jag inte annat än tycka att hon är världens sötaste. Jag tror jag kan prata för alla här när jag säger att sådana saker inte är särskilt gulligt, men när hon gör det kan jag inte annat än le och tycka att hon är den sötaste flickan på jorden. Jag är glad att jag har henne, och jag är glad att vi är helt oss själva när vi är med varandra.

Snart flyttar vi in i lägenheten. Jag längtar. I början av januari ska vi köpa en katt som sällskap till Zelda (och oss förstås). Vi har redan namngett den lille filuren. Han ska heta Pelle-Piglet Dahling. Efternamnet är en kombination av Beccas efternamn Dahlberg och mitt efternamn Norling. Förnamnet kom vi på då Becca ville ha en misse som hette Pelle, och jag tyckte att han skulle ha ett dubbelnamn. Pelle-Piglet klingade fint i våra öron och så fick det bli! Zelda kommer bli överlycklig när hon får en liten kattunge som sällskap.

Kommentarer
Postat av: malin

Har du sålt lägenheten i järbooo???=)))

2009-12-10 @ 18:23:35
Postat av: Anonym

vet inte om min kommentar kom med ;P

Men har du fått lägenheten såld i järbo? =)

2009-12-10 @ 18:33:41
Postat av: Pippi

Åh namnet<3<3 haha vad gulligt!

2009-12-12 @ 21:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0