Finbesök

Idag kom Dipsy och Böte och hälsade på mig. Jag bjöd på kaffe som jag gjort själv! Det ni! Jag har egentligen ingen aning om hur man gör kaffe, men det gick tydligen att dricka som tur var. Vi satt och pratade och hade det allmänt trevligt.

David är hemma från jobbet, vi kom precis in efter en promenad med hundarna. Nu ska jag alldeles strax slänga mig i sängen, grymt trött nu faktiskt.

Hittade denna på tjuvlyssnat.se

Datorsalen, Erik Dahlbergsgymnasiet, Jönköping

Två tjejer sitter och gör ett grupparbete framför varsin dator.
Tjej 1: Alltså... Luleå ligger väl inte i söder?
Tjej 2: Nej alltså det ligger ju typ i Norrland.
Tjej 1: Ah... men de på Wikipedia är så konstiga. Kolla vad de har skrivit.
Tjej 2: Vad?
Tjej 1: Alltså här står att "Malmbanan går från Narvik i norr, till Luleå i söder".
Tjej 2: Meh, det är ju helt fel. Luleå LIGGER ju inte i söder!

Dessa tjejer gick alltså i GYMNASIET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0