Mardröm

Träningen i förrgår var ganska rolig, men vi har för tillfället ingen tränare så det var lite småkaotiskt. Det blir inte lika seriöst och det gillar inte jag. Hoppas verkligen vi har en tränare till nästa tisdag. Vi behöver tjejer till laget också, så känner du för att börja spela fotboll är det bara att komma ner och provträna med oss. 

Jag drömde i natt. Jag och David var ute och gick med hundarna. David och Zelda gick framför mig och Brutte när vi kom till en åmynning. Vi gick på isen runt åmynningen och när jag tittade vart David och Zelda var hade de på något vis hoppat över till andra sidan. Brutus sprang löst och fick se att dem var på andra sidan, så han slängde sig i vattnet och simmade mot andra sidan. När han försökte hoppa upp på isen vid David så lyckades han inte, och han blev tröttare och tröttare. Han bestämde sig för att vända och komma tillbaka till mig. För att ta upp honom var jag tvungen att lägga mig ner på isen och kräla fram till iskanten eftersom isen var så tunn. Vid det här laget var Brutus jättetrött och jag ser hur hans krafter försvinner mer och mer. När han simmar mot mig och är bara några decimeter från mig tappar han orken och sjunker. Jag ser honom åka sakta, sakta längre ner mot botten. Jag kan inte hoppa i eftersom det är strömt och jag skulle förmodligen drunkna om jag försökte. Jag sträckte ner mina händer men nådde honom inte. Till slut försvinner han bakom isen och jag ser honom inge mer.

Jag vaknade sekunder efter och var jätteledsen! Drömmen kändes så verklig och mitt hjärta kändes sådär krossat som det bara gjort 1 gång i mitt liv förut. Jag kunde inte släppa känslan och låg vaken i sängen ett tag innan jag insåg att allt var en dröm och somnade om.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Usch vad hesmkt!! Inte alls kul att drömma såna drömmer. Speciellt inte när allt känns så verkligt o kan sitta kvar även när man vaknat. Ja, tur det bara va en dröm! Ha en bra dag! :)

2008-11-13 @ 12:57:06
URL: http://sofpet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men uuhh! Du vet.. Vi lägger vårat eget schema. Och dom veckor jag har 7.30-15 mån-fre känns det som om jag vill ta livet av mig. Tycker dagsjobb är skitjobbiga. Å du till 16.30 till och med. Phuu. Men det är väl för att man är bortskämd å kan börja 12, 15.45 lr 16 vissa dagar o va ledig vissa dagar i veckan å typ jobba lör o sön. He he. Jorå, med mig är det bra tack :)

2008-11-13 @ 20:35:25
URL: http://sofpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0