Hejsan!

JAG LEVER!

Jag överlevde skräckfilmskvällen! Vi kollade först på The Eye, sen A tale of two sisters och sist Thir13en ghosts. Alla filmerna var bra, den andra filmen var himla mysko och kräver nog en andra chans.

Jag har i alla fall slutat låta som en karl när jag skriker kom jag på under kvällen. Jag gick upp i falsett några gånger och lät mer som en skräckslagen muterad mus istället för en hel karl. Carro påstod att rutorna snart skulle spricka om jag skrek i samma tonläge ett tag till. När det var som läskigast höll jag upp både fötter och händer som täckte tvrutan, och när det plötsligt hände något läskigt flög jag nästan upp i Linas knä som satt bredvid för att gömma mig. Både Lina och jag har bilder från kvällen, och Lina kommer nog lägga upp dem på http://linakindberg.bilddagboken.se och jag kommer lägga upp mina så småningom på samma sida på min profil. Brutus var orolig hela kvällen så som jag skrek varje gång jag blev rädd, men Zelda låg stendöd i fotöljen med Carro och sov under hela kvällen/natten utan att röra en muskel i kroppen när jag skrek.

På lördagen åkte jag, David, Carro och Pålman upp till Hålldammen och lät Zelda bada. Vi hade henne i långselen och kastade pinnar ut i vattnet som hon fick simma och hämta. Brutus blev ängslig och stod vid strandkanten och skällde, han är för feg för att bada. Han råkade halka på en sten och ramlade med huvudet först ner i vattnet, snacka om att han blev förvånad och rädd. Vi på land höll på att kikna av skratt. När vi badat klart åkte vi hem till Sumpa och Lina. Där snodde vi Lina och vi brudar gick upp på Järbo och köpte oss en varsin mjukglass och satte oss i solen och njöt i några timmar. Det var supertrevligt!

Jag och David åkte sedan hem till Janne och Ewa där vi blev bjuden på mat. Janne hade grillat fläskfilé och gjort klyftpotatis, morötter och rödlök i ugnen. MUMS!

Senare den kvällen åkte vi in till Gävle och cruisingen. Jag, Lina och Carro åkte mustangen medans grabbarna fick åka Sumpas vectra. Jag körde genom stan och det var lite smått pinsamt. Musse är ett antal årsmodeller för ny och inte särskilt speciell för en sådan cruising. Vi parkerade och letade upp grabbarna och sedan knatade vi runt och kikade på alla bilar. Jag såg min blivande man.. Nej! Bil menar jag! En Mustang GT500, fast den jag såg var helvit med stripes och inte så ny som den på bilden. Jag VILL verkligen ha den! Synd bara att den kostar en halv miljon kronor. Men David, om vi säljer våran musse så behöver vi inte lägga ut SÅ mycket för att få den (eehe)? Pliiiiiiiiis?

Grabbarna fick ta mustangen hem eftersom vi brudar åkte den in, så vi fick gott åka gammelvectran hem. Jag slapp köra i alla fall, Carro var snäll och gjorde det istället. Väl hemma i byn åkte vi hem till Sumpa där jag och Lina sprang upp och spelade Guitar Hero. Jag var totalt oduglig men fan vad roligt det var! Lina som var en riktig fyllis spelade dock riktigt bra! Vi tog några miljoner egopics på oss två tillsammans innan jag åkte hem till lägenheten och David för att sova. Också en riktigt trevlig kväll!

I söndags kom Jossi och lekte med mig innan våran fotbollsmatch. Vi kikade på Lword och satt ute i solen med Zelda. Matchen gick hur bra som helst, bortsett från att vi förlorade med 0-1. Årsunda var riktigt dåliga på plan och vi hade övertaget HELA matchen (dock inte lika bra i andra halvlek). Vi Järbobrudar gjorde en superbra första halvlek, trots det lyckades ingen sätta ett endaste mål av alla de chanser som vi fick! Årsunda fick en frispark och självklart lyckades de sätta den direkt i mål. I andra halvlek gick orken ur oss och vi tappade mycket, men det blev inga mål i andra och matchen slutade 0-1 till Årsunda. Jag var arg hela dagen och grubblade på vad som gick fel ända tills jag somnade. Vi var dubbelt så bra som dem, det var vi som borde ha vunnit. Nästa gång vinner vi! I september ska vi möta dem igen, och då jävlar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0