7 års olycka!

För ca en vecka sedan var jag och David in till Valbo och köpte en Malm byrå till hallen och en stor spegel som skulle hänga på väggen ovanför. Vi ställde den och lutade den mot spaljen och där skulle den stå i några dagar tills vi ordnat med fästena som vi måste ändra lite på för att  den ska gå att få upp på spaljen. När jag gick förbi spegeln i förrgår så nuddade jag inte ens spegeln, men när jag hade kommit ca 2 meter från den så hörde jag hur den började hasa. Jag vände mig om och i samma sekund så slogs spegeln ner i golvet och sprack!! Spegeln var limmad som tur var, så det flög inte spegelbitar över hela lägenheten. Men det översta minitunna glaslagret sprack och flög ut i miljontals delar över hela hallgolvet. David kollade bara på mig, han sa ingenting. Jag skämdes lite.  Men faktiskt så rörde jag ju inte ens spegeln! David tror inte på mig dock :)

Så nu är det 7 års olycka som väntar mig. Skoj.

Igår slutade vi tidigare och drog in till Valbo igen. Jag insåg att Malmbyrån som vi köpte till hallen är 1 byrålåda för stor, så vi ställde in den som var menad att stå i hallen till sovrummet, och köpte den byrån med 3 lådor och ställde i hallen istället. Jag köpte en ny spegel också, haha. Men den ska stå på ett säkert ställe tills vi har fixat fästena och satt upp den på väggen!

Vi har köpt en lampa också, Norm 69 heter den och är formgiven av Simon Karkov. Vi beställde den på http://www.designonline.se. Det var meningen att vi skulle ha den i köket, men när vi monterade ihop den igår insåg vi att den är alldeles för stor för att ha i köket, dessutom har jag sagt att jag ville ha en ny lampa i vardagsrummet, så nu sitter den där istället. Skitsnyggt blev det!

Jag har äntligen fått mitt älskade Bonsaiträd också. IKEA av alla ställen sålde träden så jag bestämde mig för att köpa en liten. Jag vågade inte köpa en stor då jag inte vet hur känslig den är och hur bra den trivs i våran lägenhet, så jag köpte en liten så får vi se hur den artar sig.

Jag köpte en ny parfym igår också, Escadas Moon sparkle. Den luktar helt sjukt gott!

Nu har jag shoppingförbud. Jag har iofs redan gjort av med ca 3000 av lönen, men efter alla betalda räkningar så ska den största delen in på sparkontot direkt och jag ska INTE vara där och norpa i slutet av månaden. Ska vi komma till USA någon gång är det en rätt bra idé att spara lite pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0