JAG LEVER

Jag lovar er, jag har inte gått och dött. Jag har varit sjuk i två dagar och inte suttit vid datorn särskilt mycket. Jossi har hållt mig sällskap de här båda dagarna och vi har legat i soffan utan att resa oss upp särskilt många gånger. Toalettbesök och Zeldapromenad är det enda som fått oss ur soffan. Jag har känt mig ganska pigg när jag legat ner, men så fort jag reste mig upp och tog Zelda på promenad kände jag mig som ett slakt. Jag har vaknat på nätterna och svettats, varit rastlös och frusit om vartannat. Dessutom blev det inte bättre när jag och Jossi kollade på The messengers i förrgår, jag var totalt LIVRÄDD när jag vaknade på natten och båda hundarna och David sov som stockar bredvid mig, medan jag såg månskenet lyste ute i vardagsrummet och de förbannade spökena i framför mig flashade förbi i mitt syne. Jag vände mig om och drog täcket upp till nacken och blåhöll mig i David, trots att jag svettades som en tok och helst hade velat rullat i snön för att kyla ner mig.

Även fast jag är så rysligt rädd för skräckfilmer så tycker jag att det är så himla bra! Jag sitter på helspänn under hela filmen, och flyger upp i taket så fort minsta lilla fluga rör på tassen. David gillar inte alls skräckfilmer, så det är himla bra att jag har hittat Jossi som också gillar att se sådana filmer.

Brutus blir mer och mer knäpp för varje gång Zelda löper. Det har gått bra hittils men nu börjar han faktiskt bli lite dryg. Jag tycker riktigt synd om honom, han vill ju inget hellre än att få sig en åktur, men det kan han glömma. Dessutom vet han inte hur man gör. Han har försökt 1 gång och då juckade han på hennes huvud med dicken i vädret. Kanske är det så att våran lillis inte har alla hästar i hagen? Nej då, det kan han inte vara. Han vill nog bara inte sätta på en av sina familjemedlemmar, hoppas jag. I natt sprang han omkring i huset och följde efter Zelda var än hon gick någonstans. Hon har konstigt nog inte tröttnat på honom och gett honom en utskällning. Det hade jag lätt gjort om någon hade följt efter mig så som Brutus följer Zelda. Drygfan.

Nu är jag tillbaka på jobbet i alla fall. Jag ville vända så fort jag satte foten på kontoret. Berget som vuxit dessa två dagar nådde nästan upp till taket. När jag kom in och gick igenom allt var det faktiskt inte illa som det först såg ut. Så har jag tur behöver jag inte jobba arslet av mig så många timmar för att komma ikapp.

Om en halvtimme ska jag och några till från firman dra upp till krogen och käka. Jag som delade på en kebab med Jossi igår. 2 dagar i rad, inte illa. I och för sig fick jag inte ens i mig halva igår så det gör inte så fasligt mycket att jag äter där idag med. Idag ska jag äta en schnitzel med stekt potatis, det var längesen!

Vi hörs senare mina vänner

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag blev faktiskt orolig xD haha :D
Tur att du lever, jag hann sakna dej

2008-03-06 @ 12:30:54
URL: http://kalasbyxa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0