Håret..

Är ni nyfiken på hur mitt hår ser ut?

När jag kom dit visade jag lite bilder på hur jag ville ha det. Hon blandade färg och slängde i huvudet på mig, och när vi sköljde ur den och fönade håret skrek hon "NEJ" rätt ut. "Det här blev inte bra...." sa hon och såg bekymrad ut. Jag fick panik och trodde jag hade tappat allt hår på huvudet. Vi såg då att mina toppar hade blivit LILA. Vi fick färga om hela håret igen med en annan blandning och då blev det mycket bättre. Jag såg redan då att färgen inte var riktigt den jag hade tänkt mig, men jag antog att hon skulle slänga i massa olika slingor så det skulle se bättre ut. Jag fick sitta med den snygga mössan på huvudet och hon drog upp slingorna med en virknål. Det gör hur ont som helst när hon trycker ner nålen i skallen och gräver upp några hårstrån ur varje hål i mössan! Hon drog i en färg i slingorna och jag fick vänta ett tag till.

Jag var hur stressad som helst eftersom klockan redan var 4, jag skulle ut och gå med Jossi efteråt och klockan 6 skulle jag befinna mig i Sandviken på Jernvallen för bowling. Halv fem var jag dock färdig och kände mig rätt så nöjd, även om resultatet var låååångt ifrån de bilder jag visat.

Både Jossi och David skrattade åt mig, så jag antar att de inte gillade min nya hårfärg, haha. När jag kom hem från promenaden så kollade jag mig i spegeln och såg att jag inte var rätt så nöjd. David tyckte att jag såg ut som jag gjorde i gymnasiet när jag var fet som en val och var rödhårig. Thank you darling.

Jag ska duscha nu och kolla om min hårbotten blir av med resterna efter färgningen, då kanske jag blir lite nöjdare. Jag hade nog varit rätt nöjd om inte David sagt så, så jag ska försöka förtränga det han sa och se det positivt istället.

Nu ska jag duscha sen blir det promenad med hundarna i regnet.

Kommentarer
Postat av: Mickan

Haha nä tur nog va det ingen som kommentera min läckert snygga tigerbränna! *ler* Hur går det med håret och så!? fått någon ordning på det, jag färga mitt hår i går, själv!
ALDRIG mer...invecklat det där men det blev bra ändå!

2008-03-15 @ 14:07:02
URL: http://mickand.blogg.se
Postat av: Mickan

En och samma färg, det va tillräckligt invecklat hehe! bättra bara på den bruna färgen lite =) kände inte för den där flinten längre! Jobbigt när det inte blir som man tänkt...är det nått man får smärre panik över så är det ju håret.

2008-03-15 @ 20:10:20
URL: http://mickand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0