Gårdagen

Middagen igår var trevlig. Jag åt en pasta med oxfilé och gorgonzola, den var supergod! Jag brukar aldrig beställa pasta när jag äter på restaurang, då blir det oftast en köttbit med klyftpotatis, gratäng eller plankstek, men nu kommer jag nog våga prova pasta oftare. Vi delade på en förätt också, vitlöksbröd med tsatsiki. Den var också god, men det kändes som det var minst 40 vitlöksklyftor i både brödet och tsatsikin så idag luktar vi nog inte tårta här på jobbet. (På träningen ikväll kommer jag skrämma iväg alla flickor med min vitlöksstinkande andedräkt.) När klockan var strax efter åtta hade vi ätit klart och betalat notan, så vi åkte hem. Det var skönt att det blev en tidig kväll! För då fick jag leka en stund med Jossi(!), vi tog en promenad i regnet runt i Järbo med hundarna och det var lika trevligt som vanligt. Jossi är min favorit.

Jag skjutsade hem henne när vi kom tillbaka så hon slapp gå hem ensam i regnet, sen åkte jag hem och tog det lugnt ett tag, sen hoppade jag i säng och löste korsord. Förra veckan köpte jag "nybörjarkryss" på ICA, och nu löser jag ett kryss varje kväll innan jag sover, haha. Tantvarning eller vad? Jag vågar knappt erkänna det, men det är faktiskt riktigt roligt med korsord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0