Fullspäckad helg

Igår drog jag och Jossi ner till gymnastiksalen för att träna. Jag hade sett fram emot den och att få röra sig lite. När Dennis kom och skulle dra kortet och släppa in oss fungerade det inte. De jävlarna som ändrar tiderna för vilka tidpunkter man kommer in i salen hade inte gjort så vi kunde låsa upp. Vi hade tydligen blivit lovade att få spela trots påsklov, men de måste ha glömt oss. Jag blev arg och ringde nummerupplysningen och fick numret till tanten som har hand om tiderna i salen, och lät sedan Dennis ringa henne. Men hon svarade inte. Så vi kunde inte göra så mycket annat än gå hem. Ingen träning.

Jag och Jossi knatade hem till mig igen och jag slängde av mig benskydden, sen gick vi en promenad istället. Det blev ingen lång promenad alls, men bättre än ingen promenad alls. Väl hemma igen hjälpte jag Jossi med hennes engelska arbete. Jag är fan totalt oduglig på allt som har med plugga att göra. Jag har glömt bort allt för tusan. Jag har inte glömt bort engelskan, men HUR man skriver ett arbete. Jag kände mig mest vilsen och korkad, men vi fick ihop 1 ½ A4 i alla fall och jag ska hjälpa henne mer sen.

Idag är det fredag. Och en stressig sådan. Just denna fredag tycks det hända saker överrallt och jag önskar jag kunde snitta mig själv i smådelar och befinna mig på alla platser samtidigt! Efter jobbet ska jag till hästen och när jag väl är klar där är klockan strax efter 7. Då måste jag hem och duscha. Klar är jag alltså någon gång mellan åtta och halv nio.

Jag vill vara på så många platser ikväll.

I Hofors är det fest för alla 86:or och det skulle vara skitkul att vara med
Jag och Lina ska gå ut och hälla i oss sprit i Sandviken (ska grabbarna med eller dumpar vi dem hemma??)
Jag vill leka med världens bästa Jossi (!!!!!)
David vill att jag ska vara med honom ikväll
Jag är bjuden på tjejfest hos Malin Björnson, en barndomsvän från Järbo

Jag har en plan. Jag ska ringa till Siv och fråga om jag kan komma upp tidigare och rida. Om jag har tur kan jag åka upp direkt när jag slutar jobbet, då är jag hemma någon gång strax efter fem. Då gör jag mig i ordning och leker med Jossi några timmar, tills jag möter upp Lina för party. Det låter bra. Jag skippar festen i Hofors och min käre sambo får mysa med mig någon annan dag. Malin kan jag ringa till ikväll och möta henne och säga hej någonstans i viken.

I morgon ska Jocelyn ha 40-årsfest, och efter den är vi bjudna att följa med Martin, Maria, Kjell-åke och Malin till Gävle för bio, mat och pubhäng i Gävle. Vi skippar nog bio och mat eftersom det kommer bli alldeles för tajt med tid, men jag kör nog in till Gävle så David får ta sig några öl med gänget eftersom jag blir den som super ikväll.

På söndag ska jag jobba, bara 12.00-15.00, men det är ändå tråkigt. Jag funderar på att säga upp mig helt och hållet från ICA så jag får vara ledig de söndagarna istället. Helgerna blir så himla kort de helger jag jobbar där. Även om det bara handlar om 3 timmar så är tidpunkten väldigt dum. Om jobbtiderna hade varit mellan nio och tolv hade det inte gjort mig något, för då hinner man göra något efter jobbet. Som det är nu slappar man fram till tolv och efter jobbet hinner man inte göra så mycket mer än att laga mat och rasta hundarna, sen är det kväll redan.

Jag fick ett mail från företaget jag beställde min dieselparfym ifrån, och nu har de skickat paketet! Om den inte kommer idag så har jag den på måndag. JIPPI!

Kommentarer
Postat av: Annonyma A..

Skåååål...då!!! tat lungt ikväll....

2008-03-28 @ 13:10:33
Postat av: Jessica

"Annonyma A": Lugnt? Här ska inte tas nå lugnt över huvud taget! ;D

2008-03-28 @ 13:35:08
URL: http://jessicanorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0