Full fart hela dan

Jag har haft fullt upp hela dagen. Jag klev upp kvart över åtta och satte på mig ridkläderna. Kvart över nio var jag uppe i Kungsberg och vi tog hästarna och red genom Botjärn och sen upp på AK-vägen och genom skogen tillbaka. Lady var en drygis i boxen innan vi red ut. Hon förstod inte att hon skulle följa med utan blev helt tokig eftersom hon trodde hon skulle bli lämnad ensam kvar i stallet. Jag kämpade länge innan vi till sist kom iväg.

Kvart över elva var jag hemma igen, då duschade jag och klev i jobbkläderna och knatade iväg till ICA och jobbade tre timmar. Det gick bra och tiden gick relativt snabbt. När jag kom hem lagade vi mat och åkte sedan hem till Conny och Zara. Vi kollade på deras bilder från Florida som de kom hem från förra veckan. JAG VILL OCKSÅ ÅKA IGEN! När vi kollat klart åkte vi allihopa ner till farmor som hade kalas. 77 år blev hon i onsdags. Vi fick tårta och bullar, jag åt tills jag nästan sprack. Vi kollade på bilder från när vi var små. Jag knäppte kort på korten så jag har lite bilder som jag kan slänga upp här sen, om ni lovar att inte skratta.

Nu är jag nyss hemkommen och vi ska snart ta Zelda på en promenad. Brutus fick vara kvar hos Janne & Ewa i natt så både han och Zelda får vila från varandra, det behövs nog ibland och särskilt nu när Zelda löper och båda är sugen på varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0