God kväll

Det började såklart åska och blixtra när vi hade varit i Storsjön i ca 1 timme igår, så vi åkte hem igen. Jag och David åkte hem till Conny och Zara och hälsade på. Vi gjorde rabarberkräm, fy vad gott det var! Jag har inte ätit det sedan mamma och pappa bodde tillsammans i Järbo och det är ca 11-12 år sedan!

Lite senare på kvällen åkte vi och fiskade med Lina, Sumpa, Carro och Pålman. Vi åkte till Stensjön en sväng. Zelda fick följa med. Hon var mest dryg hela tiden och skulle hoppa efter dragen vi kastade i sjön. Sen grävde hon en grop halva vägen till Kina där hon la sig och sov, knasmajan. Vi fick inte en endaste fisk! Inte ett napp! Halv 2 på natten kom vi hem och då blev det sängen på en gång!

I morse vaknade jag kvart i tio, så jag sov rätt länge faktiskt! David låg kvar och trynade medans jag gjorde frukost. Fast inte åt honom såklart, han tycker inte om äggröra. När klockan var över elva gick jag in och hoppade liv i honom så han klev upp. Vi åkte då ner och hämtade Brutus hos J&E, sen åkte vi till Norrbro där Zelda och Brutus fick bada lite. Zelda badade självmant, men Brutus fick jag slänga i. Han gillar inte riktigt att bada, men 2 dopp fick det bli då jag kastade i honom. Taskigt kanske, men det var rätt roligt. När han kom upp på land igen så blev han helt galen och sprang omkring som en idiot på land och var helt överlycklig. Konstiga hund.

När vi var klara där åkte vi hem till Conny och Zara, men det var bara Zara hemma. Vi drack färskpressad citronjuice och solade en stund medans hundarna torkade, sen åkte vi hem. Väl hemma kollade jag på en film och sen slängde vi i hundarna i badkaret och skrubbade ren dem ordentligt med schampo. Vattnet var helt kolsvart när det rann av dem!

Sen drog vi ner till Janne och Ewa och grillade. Hur gott som helst var det. Sen gick jag in och kollade på fotbollen och somnade när det var 15 minuter kvar.

Kom hem för ett tag sedan och nu sitter jag framför tvn igen och kollar på fotbollen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0