Oj oj

I lördags hade jag en riktigt trevlig kväll. Jag, Dipsy och Julle möttes i Sandviken och satte oss i stadsparken på en parkbänk och drack lite alkohol. Vi spelade ölspel och hade det himlans trevligt. Sen kom Jossi och hennes brudgäng och gjorde oss sällskap. Maria kom också och hälsade på. Och Emelie i laget! När vi hade dragit i oss det mesta av alkoholen drog vi oss in mot stan. Där börjar minnet bli lite sämre, men vi knatade runt en hel del (men jag kan inte minnas att vi kollade på bilar), gick till Eightball och köpte cider som jag smugglade med mig ut då jag inte ville vara kvar på åttan och folket stod utanför och väntade. När klockan närmade sig 2 träffade jag David på Eightball (vi gick tydligen dit igen) och han ville hem så då gjorde vi det. Pålman var snäll och hämtade oss i Sandviken. Jag var snorfull och drog i mig käk när jag kom hem, 2 minuter senare gick jag på toa och kastade upp maten igen, sen vinglade jag till sängen och somnade på en gång! Det har nog aldrig hänt, jag ligger alltid och tittar upp i taket minst 1 timme då jag är så yr, men inte då! Skönt att kunna somna på en gång i alla fall.

Klockan elva vaknade jag dagen efter, jag som brukar vakna tidigt när jag druckit dagen innan. Vi gick ut och satte oss i solen ett tag innan jag gjorde mig i ordning för match. 30 grader och stekande sol var inte världens roligaste väder att spela match i. Jag blev i alla fall förflyttad från min position (högerback) och fick nu spela mittfältare tillsammans med Kicki W. Där trivdes jag mycket bättre även om jag var ovan och sprang som en yr höna ibland. Matchen gick uruselt.

Min fot har fått senknarr. Uppepå vänster fot har jag helt sjukt ont och jag haltar som bara den! Jag kan knappt sätta på mig skorna utan att skrika. När jag rör på stortån samtidigt som jag känner ovanpå foten så känner man hur det knakar och knarrar. Jag läste lite på några forum på nätet och vissa säger att man måste behandla med Heparin och andra säger att man ska vila och ha en värmedyna på foten några timmar om dagen. Någon träning blir det antagligen inte i veckan alltså. Attans! Men matchen i helgen vägrar jag missa i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0