Makaronjävlar

Jag är trött som en gnu idag. I morse vaknade jag kvart i sju och fick tokbråttom. Samtidigt som jag sprang från sovrummet till badrummet så lovade jag mig själv att jag skulle duscha snabbt som blixten! Som vanligt bryts det löftet när man kommer in i duschen och inser hur förbaskat jävla skönt det är att stå i skållhett vatten och halvsova några extra minuter. Jag duschade så varmt att jag inte kunde använda händerna för att skölja ur huvudet, för mina naglar brändes! När jag hoppat ur duschen var jag först tvungen att såga mig ur ångan som hade bildats i badrummet. När jag kom ur därifrån trodde jag att isbjörnarna skulle komma vilken sekund som helst. Det kändes som om vattendropparna på min kropp skulle frysa till is! Jag halvsov innan jag klev ur, men nog tusan vaknade jag till liv nu allt.

När jag stressade som mest mindes jag vad David sa igår kväll innan han åkte till jobbet en sväng. "Jessica, kan du koka lite makaroner till mig så jag har något att äta på lunchen i morgon?" (jag hade lagat blodpudding men den kräsne sambon totalvägrar att stoppa in något liknande i truten) OH NO! Sekunden efter att han frågade mig det igår drog uppgiften ut i andra örat och försvann med vinden. Istället satt jag fastklistrad vid min absolut bästa ägodel, datorn. Så mitt i all stress var jag tvungen att ställa mig och koka mackisar åt åbäket till sambo. Det tog bara några minuter men hela min morgonplanering blev rubbad. Mina minuter är noga inräknade och till exempel klockan 07.06 börjar jag blåsa håret. 07.11 borde jag platta håret och 07.20 ska jag gå ut och rasta Zelda. I morse blev det inte riktigt så och jag kom 13 minuter sent till jobbet. Attans bananer.

Update: "Skölja ur huvudet" var en rätt rolig mening men har inte den innebörd det kanske låter som. Sköljde ur schampot var det jag gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0