Hoeforce

Jag sov i Hofors inatt. Jag har inte sovit i Hofors på över ett år. Det kändes bra. Jag saknar Hofors lite. Bara lite. Eller lite mer än lite. Fast jag vill inte bo där igen. Tror jag.

Jag åkte upp till Fredrik och Denise och hälsade på för där var Malin och Svedda + Ante. Grabbarna spelade Rock Band medans brudarna kollade på. Jag, syrran och Denise åkte till Time och handlade lite, och jag har aldrig varit med om en brud som kör så fort som hon gjorde. Det var nästan så hon körde värre än mig. Men bara nästan ;) Nu vet jag i alla fall hur det känns att sitta bredvid någon som kör som en spritt språngande galning! Kul var det!

I morse låg jag och syrran ute på gräsmattan och solade lite. En GIGANTISK gräshoppa gjorde en mellanlandning på mitt huvud och syrran skrek så halva Hofors hörde. Det kändes som någon kastade en tennisboll i skallen på mig! Jag flög upp och ruskade på huvudet tills jag nästan fick hjärnskakning även fast jag visste att gräshoppsfanskapet hade skuttat iväg för längesedan.

Vid tretiden åkte jag tillbaka till Järbo. Jag och David åkte till ICA och köpte lite käk. Potatissallad, grillad kyckling, sallad med fetaost och tzatziki lagade vi till och det var hur gott som helst. Efter det drog jag i mig ostkrokar och för ett tag sedan åt jag en Twister (glass) så nu sitter jag utslagen i soffan (dock fortfarande godissugen, wtf?!).

Har planerat inför USA-resan i September också, och det ser ut som att vi blir borta i ca 20 dagar. Vi har planerat resvägen nu och den ser superbra ut. San Francisco 2-3 dagar. Sen in i landet och Bodie + Yosemite 1 dag. Vidare till Monterey på kvällen där vi sover 1 natt. Dagen efter åker vi till Hearst Castle och efter det besöket åker vi till staden Cambria. Där sover vi en natt och på morgonen åker vi till Solvang (en fin dansk stad) och på eftermiddagen kommer vi fram till Santa Barbara. Nästa morgon åker vi genom öknen för att 5 timmar senare (kl 14.00) komma fram till Las Vegas! Där stannar vi hela dagen och natten innan vi drar till Hoover Dam på morgonen efter. Därefter åker vi till Grand Canyon och stannar över natten. Nästa morgon åker vi tillbaka till Las Vegas och stannar en natt till. Efter det åker vi ner till Los Angeles och stannar där tills vi åker hem.

Den här planeringen är inte spikad men såhär kommer resan på ett ungefär att se ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0