Inte längre kärring

I morse låg jag helt blickstilla i sängen utan att spänna en enda muskel. Jag vågade inte, eftersom jag räknat med en sjujävla träningsvärk. Men vet ni vad? Jag kom upp utan problem! Jag stretchade bra länge igår för att slippa bli rullstolsbunden i några dagar framöver, och det verkar faktiskt som om jag slipper vara en skröppel.  Jag har träningsvärk såklart, men inte alls så illa som det var sist. Det beror självfallet på att jag inte stretchade lika noga då, och att jag ansträngde muskler som jag vanligtvis inte använder.

Vet ni vad? Nu blir jag inte kallad "tant" på fotbollen mer heller. Igår var det 3 riktiga tanter och provtränade för laget. Och med det menar jag 3 kvinnor i 40-årsåldern. Det är superkul att det kommer lite äldre på träningarna, hoppas att dessa drar med sig med tanter, så vi blir lite mer seriösa. Nu är det enbart småflickor som inte har förstått att det gäller att satsa för att vinna.

Idag fyller min bror Erik 4 år. Han har åkt ner med sin mamma till Göteborg och ska stanna där till fredag. På lördag blir det kalas för både Erik och pappa, eftersom han fyller år på fredag. 45 år, nu börjar han bli riktigt gammal.

15 minuter kvar till fikarast.


Kommentarer
Postat av: Lisa

45?!...

Mina föräldrar blir 51 det här året och min bror blir 31........................................

2008-01-22 @ 13:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0