Date med Malin

Jag skolkade en halvtimme från jobbet igår. Klockan 4 hämtade jag syrran på hennes jobb, sen åkte vi hem till mig där jag bytte om och gjorde mig klar. Jag skjutsade henne när jag ändå skulle till Hofors.

Tre minuter över fem stod jag utanför Hanssons och väntade in Malin. Hon kom ganska omgående. Jag beställde en choco mocca som jag inte druckit på år och dar! Vi pladdrade på som två galningar och hade rätt mycket att prata om. Det var ju som sagt rätt längesedan vi träffades. En timme senare stängde Hanssons och vi fick lyfta på rövarna och knata därifrån. Vi smet då in till Elin som precis höll på stänga sin butik. Där stod vi och snackade skit ett bra tag. Jag vågade inte ens vända mig om och titta på Elins alla inredningsprylar, då hade jag varit tvungen att köpa upp hela hennes sortiment. Vi knatade ut för Elin skulle hem, men vi fastnade utanför och babblade en halvimme till. Jag fick min livs största chock och gav ifrån mig världens VRÅL så halva Hofors kollade på mig. Hur i helvete kan en sådan sak lyckats hålla sig hemlig från mig i typ.. 4 år? Jag är så fruktansvärt äcklad så det finns inte. Jag kommer aldrig kunna se på de personerna som är inblandade igen utan att få förskräckliga bilder i huvudet för resten av mitt liv.

När vi ventilerat våra åsikter och tankar tillräckligt (för stunden) åkte jag hem till mamma och hälsade på. Mamma hade såklart inte tid att vara hemma utan var tvungen att flytta grejer från huset. Så jag och Elias var uppe i lägenheten och läste läxa. Elias var superduktig på att läsa. Jag lagade bruna bönor och fläsk åt honom. Hur han kan äta det men inte korv, pizza och hamburgare är en gåta för mig. Jag skulle aldrig i mitt liv stoppa in bruna bönor i truten på mig själv. Inte efter att farmor lagade egna bruna bönor som liknade en brun sörja i gummikonsistens och smakade avföring. Under tiden han gjorde läxan och åt mat diskade jag och torkade golven i köket. Sen hjälptes jag och Elias till att städa badrummet, som såg ut som ett bombnedslag. Elias våttorkade hallen också. Griffon sprang i vägen hela tiden och kissade på golvet precis när vi hade torkat färdigt. Thank you Griffie.

Mamma kom hem 1½ timme senare då jag precis skulle åka eftersom klockan redan var halv tio. Hon tjatar på att jag ska komma och hälsa på, och alla gånger jag är där lyckas hon alltid tajma in så att hon måste göra något annat och har inte tid med mig. Jag fick ju leka med Elias i alla fall!

När jag kom hem kom David precis ut med hundarna när jag parkerade bilen. När jag öppnade dörren flög det två idioter in i bilen och attackerade mig! Zelda är inte liten precis, så det kändes lite att ha en 25 kilosklump hoppandes på magen. Vi kissade hundarna sen gick vi in. Jag fastnade vid datorn och David gick och la sig.

Saker börjar verkligen falla på plats nu och poletten trillade ner ordentligt igår. Så mycket saker jag inte förstått tidigare eller haft en helt annan åsikt om, har nu vänt totalt. Så mycket saker har nu fått sin förklaring och jag känner mig oerhört korkad över att inte ha förstått allt tidigare.


Kommentarer
Postat av: Lisa

AAFRRRTTTT TELL ME!!

2008-01-30 @ 14:52:56
URL: http://kalasbyxa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0