Rida poppo

Idag har vi umgåtts med Pålman och Carro hela dagen. De kom hit på förmiddagen och vi fikade lite innan vi bestämde oss för att äta mat tillsammans. Jag och David bjöd på Jocelyns kycklinggryta med potatis, currypasta, cokosmjölk och ris. Det är den godaste maträtten som finns, och jag tror det gick hem hos gästerna också. Efter maten slängde vi oss i soffan ett tag och jäste, sen tog vi hundarna med oss och åkte upp till Kungsberg där Pålmans mamma bor. FÖR VET NI VAD? De har en häst som behöver ridas, SOM JAG SKA RIDA. Vi åkte upp till dem där vi fikade världens godaste sockerkaka med choklad i! Hade jag varit hemma hade jag tagit 5 bitar, nu nöjde jag mig med 1. Hundarna sprang omkring och nosade på allt och agerade dammsugor under bordet.

Vi gick ner till stallet och hälsade på hästen som jag ska rida. Nu minns jag inte vad hon heter men det är ett sto i alla fall. Och hon var så himla fin, på riktigt! Jag blev helt såld! Jag ville skutta runt som en idiot och hoppa av lycka, men det kunde jag såklart inte göra. Så i morgon ska jag få åka och rida poppo för första gången på snart 4 år!

Ni som inte vet det så red jag i 11 år innan jag slutade när jag var 17 år. Jag vet inte varför jag slutade riktigt, men det var väl inte "coolt" antar jag. Jag ångrar att jag inte fortsatte, så nu är jag överlycklig över att få den chansen igen. Okej, nu låter jag som värsta häst-geeken, men det är vad jag är också!

I morgon ska jag jobba mellan 12-3, sen drar jag upp till Kungsberg på en gång och sätter mig på hästryggen! WOHO!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men gud vad roligt!!!
Fuskligt :D haha, men skitkul såklart :D
Jag är inte så bra på hästar, men jag ångrar att jag inte började rida, det är ju riktigt mysigt!

Kan vi hänga snart tror du? VAVAVA?

2008-02-03 @ 02:27:19
URL: http://kalasbyxa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0