promenad?

Idag är vädret inte det bästa. Det regnar här i Järbo och det har gjort det hela dagen. I morse snöade det massor, men det övergick snabbt i regn. Bättre det än snö, nu får våren ta och krypa fram snart! Jag vill ha sommar och sol.

Idag ska Mr.Spinko (David) jobba över, så jag har inte en aning om vad jag ska göra efter jobbet. Jag är sugen på en promenad runt Sjöas, men det vägrar jag göra ensam. Det finns mycket monster efter den vägen mot kvällskvisten som kan dyka upp från skogen och äta upp mig. Det regnar i och för sig hur mycket som helst, men det är bara att kliva i gummistövlarna och knata ändå. Undra vilken tid det blir mörkt? För om det fortfarande är ljust när jag går runt så vågar jag nog gå ensam, men om det börjar skymma kommer jag kissa på mig för minsta lilla ljud från skogen.

Kollade precis när den gick ner, 17.10 ungefär. Då hinner jag nog inte gå runt. Jag ska hämta Brutus hos Davids mormor halv 5, och hon kommer nog babbla ett tag, så jag är nog inte hemma före kvart i fem, och då har jag bara 25 minuter på mig att gå runt. Och det hinner jag inte, då det tar ca 30-35 minuter att springa runt utan hundar. Jag får helt enkelt ta en långprommis runt omkring här i byn där det finns gatlysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0