Lady Stardust

Efter vad som kändes som de längsta 3 timmarna i världshistorien slutade jag äntligen och fick gå hem. Jag slängde på mig varmare kläder och drog direkt iväg till Carro och hämtade upp henne. Vi åkte upp till Kungsberg, hem till Siv (Pålmans mamma), hennes man och deras döttrar Veronika och Angelica. Jag, Carro och döttrarna gick ner direkt till stallet och började göra i ordning hästarna. Lady Stardust hon förresten, "min" häst! Jag hade i princip glömt ALLT, men jag fick såklart proffshjälp av Veronika som tycks veta allt om hästar, trots att hon bara är 16 år. Hon var superduktig! När vi sadlat och tränsat (säger man så?) hästarna ledde vi ut dem och satt upp. Vilken känsla. Jag har inte ridit en häst på snart 4 år, och nu satt jag där på hästryggen. Vi gick genom Botjärn, och när vi skulle gå över en bro och upp för en backe kom det 3 ungar på en kälke i full fart. Hästarna blev såklart skiträdda och gjorde ett kast och vände sig om och ville springa tillbaka. Allt gick dock bra och Veronika skällde lite på ungjävlarna som inte verkade bry sig ett skit. De följde efter oss en bit och förde ett jävla liv bakom oss. Dumma jävla idioter som inte förstår att hästarna kan bli rädda och skena iväg.

Hon är inte nå vidare på dressyr, som jag gillar mest, men det går såklart att träna. Hon är en hopphäst och Veronika tävlade mycket med henne innan hon köpte den nya (ENORMA) hästen Curre för samma pris man kunde fått en nyare bil för.

Ca en timme senare var vi tillbaka i stallet då vi sadlade av och gjorde hästarna färdig för kvällen. Vi gav dem hö och foder och sen gick vi in till huset igen där Carro och Pålman var. Vi drog hem ganska omgående och de följde med hem och fikade lite.

På fredag efter jobbet ska jag rida igen, och antagligen lördag eller söndag också. Jag kommer rida 1-2 dagar i veckan tills de har sålt henne. Jag hoppas de aldrig säljer henne, hihi.

I morgon kommer jag gå som om jag fått något hårt i mig, träningsvärken kommer vara hemsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0