I got caught

Jag gick till jobbet med humöret på topp. 10 sekunder senare satt jag och skakade som ett löv när jag insåg att jag gjort något väldigt fel.

Jag stod och pratade med Evelina som också jobbade idag, då det kom in en kille och köpte cigaretter av mig. Han gick ut till bilen men han och tjejen som också satt i bilen åkte aldrig iväg. Ungefär 10 minuter senare kommer bruden in och vill köpa öl. FAN I HELVETE, det är kontrollanter som är ute och kollar att vi ber om legitimation på folk som är under 25. Mitt hjärta går i högvarv och jag skakar som ett asplöv. Jag ber henne om legitimation. Hon har inget, så jag nekar hennes köp och hon handlar bara nötter och pennor. När hon gick ut ur butiken fick jag panik eftersom jag inte visste vad som händer med mig, när jag "kuggade" på provet. Jag ringde till Ingrid som också jobbade, och berättade att jag trodde det var kontrollanter i farten. Hon lugnade ner mig och sa att det inte var någon fara, men jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra.

Bilen som de åkte i stod kvar och de satt och babblade i typ 10 minuter innan tjejen kliver ur bilen och går mot ingången. Hon kommer in genom dörrarna och går fram mot mig. Innan hon hunnit sagt något sa jag "jag vet att jag åkte dit på kollen.. " sen sa jag något mer men jag minns inte vad. Hon log lite och sa att det inte var någon fara. Jag fick total blackout när hon ville göra ett återköp på de varor hon köpt och talade om vilken panik jag hade under tiden de var ute i bilen. Hon lugnade ner mig och sa att det enda felet jag gjorde var att jag BORDE ha bett om legitimation. Både hon och killen var 20 år, så jag gjorde inget lagbrott. Det var ingen tröst för mig, jag var så otroligt förbannad på mig själv och paniken vägrade släppa.

När hon åkte därifrån höll jag nästan på att börja grina. Jag vet att det inte är en så stor grej att kugga på det, men jag kände mig så SJUKT dum när jag inte bad om legitimation. När jag senare blev avbytt i kassan sprang jag ner till Ingrid och talade om det för henne. Hon försökte också lugna ner mig och berättade att hon hade åkt dit hon med, plus att Stina på jobbet också har åkt fast, fler än 1 gång tydligen. 2 andra ur personalen hade också missat att be om leg. Då blev jag faktiskt lugnare, det var alltså inte bara jag som gjort fel.

Jag gick och gruvade mig för att berätta för chefen, och jag tänkte ringa och tala om för henne vad som hänt, men som tur var kom hon till affären och handlade så jag fick berätta det för henne personligen. Hon bara skrattade åt mig när jag sa hur livrädd jag var, och sa att det inte var någon fara. Då släppte stenen från hjärtat kan jag lova.
Men jag känner mig fortfarande så sjukt dum. VARFÖR kollade jag inte legitimation på honom?

En sak är då säker, jag kommer kolla legitimation på ALLA under 30 jag inte känner igen längre.

Tyck synd om mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0