Gårdagen

Igår hade jag supertrevligt. Gitarrspelande grabbar och sjungande flickor. Hyresvärden och deras BARN var också där mitt i all alkohol och den höga nivån på musiken och folket. Deras granne hade också ett barn med sig. Alltså var de 3 barn mellan 3-6 år som sprang omkring och lekte. Hyresvärden gick hem med sina barn ganska tidigt, men grannen och deras dotter var kvar. Det blev så sent så hon somnade i sin alkoholdrickande förälders famn på golvet i vardagsrummet.

Lite senare smet jag och två till brudar in i garderoben (?) och hade jordens deeptalk. Inte om mig dock. Blev lite tårar som kan ha orsakas av mig, ops. Inte något som jag hade gjort fel eller så, det var väl bara jag som öppnade truten och var lite för ärlig som vanligt och råkade berätta saker som hon bara visste halva historien om sin karl och Irlans-resan. Hon uppskattade i alla fall att jag berättade det för henne, det var ju bra det. I garderoben tillbringade vi nog 1½ timme av kvällens timmar. Sociala och trevliga, eller hur?

Vid halv 3 åkte vi hemåt (grannen och deras dotter hade gått 3 minuter innan oss). Jag tryckte i mig en macka med sju kilo smör, marmelad OCH ost och lite Coca Cola, innan jag hoppade i säng och somnade på sekunden.

Vaknade för en halvtimme sedan, pigg som vanligt. Nu ska vi snart dra ner och hämta Brutte som sovit hos J&E i natt, sen ska jag hem och iväg för att jobba på ICA. Jag har frågat en annan söt tjej om hon vill jobba istället för mig, men har inte fått något svar än så länge. Det spelar ingen roll om jag måste jobba idag, men helst skulle jag vilja vara ledig känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0