Date med Zelda och Nemo

Fuck, hade skrivit ett långt inlägg om gårdagen, och så hängde sig datorn och alla fönster stängdes. Apa! Jag börjar väl om då.


Zelda var jätteduktig igår. Vi möttes utanför Therese lägenhet och de fick nosa lite på varandra. Zelda tyckte att Nemo var intressant i en minut, sen brydde hon sig inte längre. Nemo var supersöt och ville leka med Zelda hela tiden, men hon är så tråkig och bara lunkade omkring och nosade på alla intressanta dofter hon aldrig känt förr. Vi gick genom Boulognen och det tog ganska precis 1 timme. De lekte lite grann med varandra på gräsmattan. Nemo hade en pinne som Zelda försökte ta, men han blev asförbannad och skällde ut henne ordentligt. Hon såg mest förvånad ut när en sån liten hund kunde låta precis som henne. Hon förstod såklart att han var valp, så hon blev inte ett dugg arg tillbaka, hon backade bara och lät Nemo fortsätta leka med sin pinne. Vad roligt det var att höra en annan hund som låter precis som Zelda när de är arga. De har ett speciellt gurglande ljud som kommer ända nerifrån magen, och det låter riktigt läskigt om man inte har hört det förut. Det var supertrevligt att få träffa Therese också. Hoppas det blir fler promenader med hundarna. Hon kan dock ha blivit rädd för mig så mycket som jag pladdrar på, haha.


På hemvägen stannade jag på Willys och köpte lite mat. David var nere hos Pålman & Carro så jag åkte ner dit och hämtade honom. Väl hemma lagade vi korvstroganoff, världens godaste korvstroganoff (såklart att den blir det när det är jag som lagar den). Varken jag eller David hade ätit på många timmar, så vi var utsvultna båda två. När maten var uppäten slängde vi oss ner i soffan och tittade på Drömkåken som gick på tv4film. Jag hade inte sett den på flera år, och den var lika bra som sist jag såg den. Halv 11 kom vi i säng, vilket visade sig vara på tok för sent, jag var halvdöd i morse när jag vaknade, David likaså. Ikväll måste jag försöka komma i säng i tid (det säger jag i och för sig varje dag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0