Cookie

JAG ÄR KAKSUGEN! Jag har inte en endaste krona i min plånbok, och jag är så sjukt sugen på en kaka från våran automat nere i fikarummet. David har inte heller en enda krona, damn it!

Idag är det fruktansvärt tråkigt väder ute. Det blåser en hel del och tjocka gråa moln sveper förbi på himlen.

Jag längtar till sommaren. Som det var när man var liten och hade sommarlov. Då klev jag upp och sprang ner i bara nattlinnet, ytterdörren stod öppen och jag sprang ut barfota. Stentrappan var alltid kall, men så fort man kom ut på gräset värmdes fötterna av solen. På gräsmattan stod utemöblerna och mamma hade gjort rabarberkräm med mjölk till frukost som vi åt ute i solen och drog gräset mellan tårna. Efter frukosten slängde jag och syrran av oss kläderna och sprang genom vattenspridaren. Efter ett tag kom grannbarnen och vi lekte kuragömma runt hela kvarteret. Mamma ropade på oss när vi skulle hem och äta, och vi slängde i oss maten och sprang i väg igen för att leka vidare. När det börjat skymma och myggorna börjat bli jobbiga, brukade mamma ropa in oss och det var dax att hoppa i säng för att sova några timmar och sedan kliva upp och göra samma sak dagen efter.

Jag vill ha sommar!


Kommentarer
Postat av: hmm..

Jag läste nått helt annat.. alltså första textraden..!!!

2008-02-21 @ 16:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0