Biljard med brudarna

Kvällen med brudarna var supertrevlig! Jag och Carro mötte upp Lina i Sandviken vid halv sex. Vi gick till Malaysian Butterfly och åt en bit mat. Jag åt Currykyckling på malaysiskt vis som var riktigt god, inte alls lika stark som tidigare gånger jag ätit den rätten. Starkt är gott, men inte för starkt. När vi ätit klart skyndade vi oss till Eightball så vi var säkra på att få ett bord. När vi kom dit strax före sju var båda borden lediga. Vi spelade i 5 timmar och 45 minuter, utan avbrott! Stället fylldes på med folk eftersom, och till slut var det fullt. Då blev det mest jobbigt att spela då fulla, dryga människor sprang ivägen när det var dax att stöta. En kille frågade om han fick spela med oss, så han och jag spelade i samma "lag", och Carro och Lina i det andra.

Vid biljardbordet bredvid stod ett gäng och spelade, och en av killarna gick fram till Lina och frågade massa om mig. Tydligen så var hans kompis intresserad och kompisen sa att han var "kär" i mig. OH LORD. Lina sa att jag var upptagen, då fick hon till svar: "Ja, men det är han också, så det är lugnt". Pojken som var intresserad av mig stod under hela denna diskussionen lutad mot väggen och försökte se så snygg ut som möjligt, han lyckades dock inte då han såg ut som en 13-årig fjantig pojke. Jag kunde inte göra annat än skratta. Han var antagligen runt 23-24 år, om han nu tyckte att jag var söt kunde han väl komma fram och säga det själv istället för att skicka någon annan som man gjorde på mellanstadiet. Mogen kille. Det var rätt underhållande som sagt och jag skrattade lite smått åt det resten av kvällen.

Kvart i ett lämnade vi tillbaka bollarna och köerna vid bardisken och fick våran nota. 800 spänn! För det första så trodde jag helt ärligt att det skulle vara gratis (var jag korkad som trodde det?) och sen när jag smälte det kunde jag aldrig i hela världen tro att det skulle gå på SÅ mycket. Vi räknade och kom fram till att vi betalat 200:- för mycket. Idioter. Vi gick tillbaka och sa hur det låg till, och han försökte se så förvånad ut som möjligt. Jag är skeptisk till hans oförståelse, det är ju ett exemplariskt sätt till att försöka tjäna en extra slant, och om han blir påkommen spelar han bara förvånad och ger tillbaka slanten, om inte så har han fått några kronor extra. Vi fick i alla fall tillbaka våra pengar, och sen åkte vi hem mot Järbo igen och väl hemma slängde jag mig i sängen och sov till 9 dagen efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0