Helgen

Självklart började jag denna måndag med att sova över, duktigt Jessie (men det är inte så konstigt eftersom det varit full rulle hela helgen)!

Bussen ner till Stockholm var jätterolig! Jag hade en liten pojke framför mig som hette Theodor, och han var den charmigaste bebisen jag träffat i hela mitt liv. Han var runt 1 år och han fick mig att le så mycket att mina kinder gjorde ont.

Väl framme i Stockholm drog vi till McDonalds och åt lunch (eller frukost, men kl var halv 2 så vi kallar det lunch). Efter det gick vi och fikade på Kulturhuset. Jag och Lina lämnade sedan grabbarna och knatade runt på alla grymma skate/street shops på Brogatan och jag började nästan grina då jag inte kunde köpa något! Jag handlade en grej i alla fall, på Buttericks! Ett par partyglajjor! Jag och Lina köpte ett par likadana till kryssningen.

Vi drog ut till Värtahamnen och väntade in resten av gänget. Tog en cider och drygt en timme senare klev vi ombord. Vi gick upp och åt buffén tills vi nästan sprack. Hur skulle jag nu få i mig sprit när magen var fullproppad med käk? Jag borde planerat bättre och inte stoppat i mig så mycket mat!

Vi gick till Taxfreen och köpte sprit, sen till grannens hytt på förfest och sedan vidare upp till barerna. Trots att jag och Lina hade våra fulbrillor på oss så verkade våran otroliga skönhet (hihi) skina igenom och några försökte få sig något skoj.

Carro drog i sig sjukt många TOLVOR! Hur tusan kan man dricka tolvor? Jag dricker fyror och tycker att till och med de smakar alldeles för mycket sprit ibland. Hon drack dem som om det vore saft i glaset. Cheeeeeezes!
Alex använde en killes gren som handtag för att runda honom i farten. Haha!
Hon lyckades dessutom krossa ett vinglas med en stor champagneflaska så glassplittret flög som spjut och träffade bartendens öga. (Han klarade sig dock utan allvarliga skador;) )
Lina och jag tjafsade med en stureplansbrat som betedde sig som en idiot.
Våra partybrills var otroligt eftertraktade och alla snodde dem titt som tätt från våra ansikten.
Vi träffade på Ville, ni vet han som var med i Idol 2 år i rad? Han talade om för mig att han var grymt sugen på en grabb som tyvärr var hetero. Sen gav han mig en slängkyss och trippade iväg som om han hade stilettklackar på sig.
"Tyvärr" däckade jag aldrig på däck så som jag lovat Kim att jag skulle göra ;D Men jag har massa andra roliga fyllebilder som kommer upp på bilddagboken inom någon dag.

Moa pratade om en tjej hon nyss träffat och skulle träffa igen senare.
Moa: "Jag minns inte vad hon hette, men jag vet att det var något på S. Typ Anna eller nåt."
Haha!

Partyt fortsatte ända till klockan 5 på morgonen! Trötta och slitna stupade vi i säng. Jag och David delade på en 90-säng. ALDRIG MER kan jag ju säga. Fy tusan vad trångt det var. I och för sig så hade jag ju kunnat lagt mig i den tomma sängen som fanns till mig, men jag ville inte ligga överst och riskera att ramla ner i golvet och bryta nacken.

Vi sov några timmar och halv ett vaknade vi igen. Jag och David drog upp och åt frukost. Jag åt var hungrig som en gnu så jag åt en buffé till frukost. Eller, det var köttbullar och potatismos och ris och köttfärsgryta att välja mellan. Jag tog mycket av varje på samma tallrik och drog i mig allt. Det ska ju ändå blandas i magen? Resten av dagen knatade vi runt lite på båten, handlade godis i taxfreen och lyssnade på en jättegullig tjej som var trubadur på en bar. Sen klev vi av båten och tog oss in till stan, käkade på donken IGEN och sen klev vi på tåget som tog oss hem!

Riktigt rolig resa, det vill jag göra om igen! Bara jag slipper de sjukt egoistiska och dryga balter och ryssar som betedde sig som gamar vid bufféborden. Man hann inte ens ta klart maten förrän de var där och norpade skeden ur handen på en! Kanske tar en vikingbåt nästa gång, som inte har något bildäck, alltså inga balter och ryssar som använder båten som ett transportsätt utan mer en partybåt där 99% av resenärerna super sig stupfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0