Jessie bildoktorn

Idag har vi dammat av min bil! Den har stått avställd hos min pappa i snart ett år. Nu ska den säljas. När batteriet var ditsatt och jag startade bilen kom jag inte framåt. Bromsarna hade fastnat! Båda bakdäcken satt stenhårt. Jag gjorde några korta och snabba ryck framåt och då släppte det ena däcket. Men det andra satt som berget. Vi fick ta av däcket och slå bort den centimetertjocka rostlagret som fastnat mellan bromsskölden och bromstrumman (okej, jag vet egentligen inte vad jag snackar om nu men David berättar här bredvid). När tillräckligt mycket var borttaget provade vi igen och då lossnade det äntligen och vi kunde åka till vårat garage. Utanför garaget försvann bromspedalen ner till botten. Ett bromsrör gick av! BRA! Det betyder att bromsarna inte fungerar och all bromsolja rinner ut, vilket betyder att luft kommer in i bromssystemet och då måste man lufta alla bromsar och det tar massor av tid och jobb. Fast vi vet inte om luft kom in i alla bromsar än. Vi antar och hoppas att luft bara kom in i en av bromsarna. Det ska i alla fall åtgärdas innan vi säljer den.

Det här var skittråkigt att skriva om. Bilar är skittråkigt, de är bara roliga att se på. Jag vill ha en helt underhållsfri bil. En bil som rostlagar sig själv, som tvättar sig själv, som tankar sig själv, som städar sig själv, som gör ALLT själv. Som jag bara kan köra omkring och se snygg ut i. Jaja, nu står bilen utanför vårt garage. Jag städade den lite halvt invändigt innan jag tröttnade och gick in och lagade mat och diskade. DEN NI! Jag diskade!



Någon som vill köpa en bil? Ni får den för nio papp! SNÄLLA köp den av mig!




Nu ska jag börja om och se alla avsnitt av L word en gång till !

Kommentarer
Postat av: Carro

Men du har ju redan den funktionen med mussen ; )

2008-08-16 @ 23:40:43
Postat av: Sofia

Vi kan byta jämt, du får Skrammel (Tojjan alltså) ;-)

2008-08-17 @ 13:13:46
URL: http://missvixxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0