Dyngsur

Jag tog ut Zelda på en promenad när jag kom hem från jobbet. Det spöregnade när jag åkte hemifrån, men 2 minuter senare när jag var hemma och skulle ta ut Zelda hade det slutat. Jag lämnade paraflaxet inne och vi knatade ut. 5 minuter senare öppnade sig himlen och det mest spöregnigaste spöregn föll ner över oss! Det var precis som om någon hällde en hink över både mig och Zelda.

Zelda tvärstannade, kollade på mig och suckade en stor suck och vägrade gå en meter till. Men när vi ändå var dyngsura kunde vi lika gärna gå ett tag till(vilket Zelda inte höll med om), men vi knatade en stund till och kom tillbaka för en stund sedan helt totalt genomvåta. 

Nu ligger hon och surar i sin bädd.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0