Uppsägning

Helgen är äntligen över. Men inventeringen är ändå inte klar. Jag kan dock inte göra något förrän vi får börja föra över allt från listan till systemet, och det dröjer till onsdag tror de. 8 timmar om dagen jobbade vi i helgen, så det blir någon tusenlapp extra på kontot. Jag ska försöka att inte göra av med allt. Jag ska till och med försöka föra över hela övertidssumman på sparkontot, hoppas de får stanna där sen bara. Jag är en hejare på att smita in och norpa några slantar där några dagar innan lönen då pungen är som tunnast.

Jag kom nyss tillbaka från en vända till ICA. Jag var dit och sa upp mig! Nu är det äntligen avklarat. Det hela gick på under minuten. Jag gick in på hennes kontor.

Jag: Hej Veronica. Jag tänkte säga upp mig ja..
Veronica: Hej. Ja, det går väl bra. Du har ju stått ut länge ändå med 2 jobb under de här åren.
Jag: Ja...
Veronica: Jag för över lönen och all semesterersättning den 25e. Tack för den här tiden.
Jag: Tack. Hej då.

Så var det klart. Äntligen. Nu slipper jag det stället. Inte för att ICA inte är ett bra ställe, jag trivdes bara inte helt enkelt. Jag prioriterar hellre ledigheten på söndagarna istället för att jobba de där 3 timmarna varannan söndag.

I'M FREEEEEEEEEE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0