Jag ska flytta

Jepp, det ska jag. Från mitt kontor till ett annat alltså. Jag ska få flytta dit alla andra på min avdelning sitter, typ 15 meter bort. Jag har liksom suttit lite bortanför alla andra inom logistik, så nu har det byggts nya kontor och nu står de klara för inflyttning. Det tråkiga med flytten är att jag kommer ha fönstret ut mot parkeringen, där INGENTING händer. Där jag sitter nu ser jag ut på en väg där massa folk går förbi hela dagarna, och jag sitter alldeles bredvid entrédörren och ser ALLT som händer och vilka som kommer hit till firman. Nu ska jag få sitta med fönstret mot några bilar och en skog. Men det ska ändå bli roligt att få något nytt. Dessutom kommer jag sitta bredvid Bjarne, så jag kan retas med honom hela dagarna. Det roligaste med flytten blir nog just att få sitta bredvid honom och skratta åt honom när han får sina  vansinnesutbrott och slänger saker omkring sig inne på kontoret. Då är jag lycklig, i andra människors olycka. Ni vet, skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0