Städdag

Hela denna dagen bestått av städning. Och ändå ser det lika stökigt ut här hemma som det gjorde innan vi satt i gång. Vi har rensat ur några lådor som använts till saker vi inte vetat vart vi ska lägga. Nu ligger sakerna på sina platser och lådorna blev nästan tomma. Jag har dammsugit och plockat i hela lägenheten och David har diskat och oljat in bordet. Så nu står bordet i hörnet av vardagsrummet och kan inte användas på 24 timmar.

Jag tror jag hade sönder min fläkt på min dator idag. Så jag vågar inte använda den så länge i streck. Jag har inte vågat säga någonting till David än heller. Det är ganska dumt när jag tänker på det. Laptopen stod på golvet när jag dammsög, och när jag skulle flytta på den kom jag på den brilljanta idén att dammsuga i fläktutrymmet så dammet försvinner. Men det jag inte tänkte på var att jag borde haft datorn avstängd när jag stoppade munstycket mot fläkten och sög för kung och fosterland. Ett konstigt ljud uppstod och sakta men säkert snurrade fläkten saktare och saktare. Sen dog den. Jag stängde av datorn fort som tusan och satte på den igen för att se om fläkten satte igång. Men icke.

Snart kommer Ewa och Sarah och hämtar mig, vi ska upp till Christin (David och Sarah's kusin) som fyller 15 (?) år idag (?). Jag blir bjuden på smörgåstårta, det är därför jag hänger på ;P

Jag törs inte sitta nå mer vid datorn nu så jag stänger av den.  Jag talar nog om för David samma sekund jag kliver ut genom dörren att fläkten är trasig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0