Hoeforce

Idag åkte jag till Hoeforce och hälsade på Anders. Hos honom var också hans flickvän och hennes kompis från Norrköping. Trevlans. Hon hade varit där under helgen men fått andnöd och åkt ambulans in till sjukan och sovit kvar där. Förmodligen pga Wilma, Anders hund. Wilmas klor hade inte blivit klippta det senaste seklet, så jag tog tag i det och kortade av dem en halvmeter. Nu kan hon gå på trampdynorna istället för klorna.

Anders skjutsade ner Malin och hennes vän till Fagersta By medans jag stannade hemma med Wilmis. När han kom tillbaka åkte vi ner till Depå och käkade lite. Jag åt microvärmd kebab med ris, yum? Smakade inte tårta om man säger så, men den gick ner.

Efter maten åkte vi och hämtade Elias som var hos en kompis till honom. Vi tog med honom till mammas nya lägenhet och tittade in den. Superfina tapeter har hon satt upp. Nu är jag också sugen på att göra om hemma igen. Ska tjata lite på herren i huset.

Jag tog med mig Elias till Järbo. Han åt makaroner med kerre, och fick en daim till efterrätt. Sen lämnade jag de 3 karlarna kvar i lägenheten och tog med mig Zelda ut på promenad med Maria och Alfons. Vi gick ner till IP och hoppade in på tennisplanen där vi släppte hundarna så de fick springa av sig lite. De lekte som vanligt hur bra som helst med varandra och sprang omkring som galningar.

När jag kom hem kommenterade Elias Zeldas röda tassar. Han frågade varför hon blödde. Jag sprang dit och såg att varenda tass och klo var full med blod! Det var skare så hon rev sönder tassarna totalt på snön! Stackars lilltjej. Vi slängde in henne i duschen och tvättade bort det värsta av blodet. Nu ligger hon i hennes bädd under två filtar och sover. Jag tror inte hon har så ont, hon visar inget iaf. Vi smörjer in henne med tassalva i natt så får hon sova med tratten, så är det nog bra i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0