God morgon

I morse var jag fruktansvärt trött innan jag klev ur sängen. Jag låg och drog mig i 30 minuter innan jag till slut hasade mig upp lagomt försenad. David hade redan duschat och tvättat ögonen på Brutus när jag kom jäspandes från sovrummet. Jag slängde i mig en risifrutti blåbär och skuttade in i duschen. Han hann faktiskt till jobbet i tid fast jag var sen ur sängen, men jag åkte bil till jobbet idag.

Zeldas sår har blivit lite sämre. Inte så mycket att vi måste kolla upp det. Men eftersom hennes fotled är precis där stygnen är så böjer hon på tassen och såret spricker liite, väldigt lite, längst upp i kanten av snittet. Jag bytte precis bandaget och gjorde rent såret, men det är lite rött längst upp. Det ser nästan ut som om det fattas ett stygn där, men det kanske ska vara så. Jag funderar på att åka till Christel med henne som är sjuksköterska och har två hundar, och se vad hon tycker.  Zelda verkar i alla fall inte ha ont, och det är huvudsaken. Men då kan denna rasen nästintill gå med brutna ben utan att halta för att visa sin styrka. Min fröken är dock den löjligaste hunden som finns, så hon skulle yla för kung och fosterland om hon fick ont.

Fotbollen gick sådär igår. Jag blir så jävla förbannad när inte kroppen gör som jag vill. Jag vet precis hur jag ska göra i huvudet, men kroppen gör något helt annat och bollen flyger i taket istället för i mål (nästan i alla fall). Det beror nog också på att jag har ett par gympaskor som är 1 dm hög fram i tårna.  Jag måste köpa ett par riktiga inneskor för fotboll. NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0