Snyggast på företaget?

Vad har hänt sedan sist?

I lördags var det julbord med jobbet som stod på schemat. Det var trevligt och maten var helt okej. Vår VD Johan berättade om köpet av våran stora konkurrent Kalea som ligger i Göteborg. Deras omsättning ligger på 120 miljoner kronor, medan vi ligger på 200 miljoner kronor/år. Så genom detta köpet blir vi något större faktiskt, och det innebär antagligen också stora förändringar. Vilka och hur stora visar sig i framtiden. Antagligen blir det flytt till Sandviken för större lokaler. Detta ser jag som både positivt och negativt.

Efter maten minglade vi runt lite och jag dansade även med VDn. Jag har aldrig i hela mitt liv dansat styrdans. Eller, jag har dansat styrdans på skoj och bara fjantat runt, men aldrig seriöst. Jag kunde inte heller tacka nej till Johan så han drog med mig upp på dansgolvet. Jag gjorde klart för honom att jag aldrig dansat förr men jag vet inte om han hörde det. Han drog omkring mig på dansgolvet och jag bara hängde med, utan någon som helst taktkänsla, det enda jag la ner koncentrationen på var att INTE snubbla på Johans fötter. Jag lyckades ganska bra och klev endast honom på fötterna ett fyrtiotal gånger.

David pratade med en av gubbarna i styrelsen och efter ett tag säger styrelsegubben:

Styrelsegubbe: Låt inte mig uppehålla dig så ditt sällskap får sitta helt själv.
David: Det är lugnt, vi träffas varje dag på jobbet så.....
Styrelsegubbe: Jaha, jobbar hon på företaget? Vad heter hon?
David: Jessica, hon som är på broschyren.
Styrelsegubbe: Jaha, det är ju hon som är snyggast på företaget!

WOHO, JAG ÄR SNYGGAST PÅ CIBES. JAG ÄR SNYGGAST PÅ CIIIIIBES!
Det där kommer jag leva på länge.

I söndags åkte jag till Hofors och var barnvakt åt syrran. Hon kan inte gå ut med Griffon när hon har ont, och mamma var tvungen att jobba och ingen annan kunde åka dit. Vi kollade på Bonde söker fru. Sen kom Anders dit en stund. Vi spelade bingolotto och jag vann 100 :-! Tur att jag valde den lotten och inte gav den till syrran :)

Igår var det träning. URUSEL träning. Jag var så jävla arg. Ingenting gick som jag ville, och ingen annan spelade särskilt bra heller. Mitt lag vann ändå med 4-0 och jag gjorde alla målen, men ÄNDÅ kändes det inte bra. När jag kom hem från träningen var jag tvungen att ta med mig hundarna på en låång promenad så jag fick rensa tankarna lite. Var rädd att jag skulle bli tokig på David om jag var kvar hemma, även fast han inte hade gjort något. När jag kom hem hade jag lugnat ner mig lite och vi gick och la oss nästan med en gång.

Idag är det tisdag, 5 dagar kvar till min födelsedag! 21 år blir jag detta år. Då blir jag myndigförklarad i USA och får komma in på krogar m.m. Jag vill åka till USA NU!! NU, NU, NU! Jag kan inte beskriva vad det är som drar mig dit. Människorna, miljön, byggnaderna, vägarna, bilarna och ALLT som är amerikanskt.

Tänk om jag kunde få en resa till Amerikat i julklapp och present av David? Då skulle jag börja grina.

Kommentarer
Postat av: Käll

Håller med om usa.. fan man blir ju tokig av att sitta här hela jävla tiden när man vet hur grymt usa är =/
money money yo..

2007-12-18 @ 14:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0