Sjukhus igen

Syrran fick komma hem i måndags. Jag trodde att hon var frisk och allt var bra. Men mamma ringde i morse och sa att hon hade lika ont igen, så de åkte till hälsocentralen för en timme sedan. De skickade iväg henne till Gävle så nu är hon på väg in dit igen. Får se om de kan hitta vad som är fel.

Vet ni vad som hände igår då?! Vi satt uppe i fikarummet och jag hade precis tagit min kopp HETA choklad. Ställde den framför mig på bordet och la händerna bredvid. Magnus satt bredvid mig och han tände ljusen på staken vi har står på bordet. Efter ljusen var tända drog han stickan mot mig för att låtsas bränna mig. Jag blev rädd och ryckte tillbaka armarna, rakt över koppen som landade över HELA MIG! Jag blev skållad av choklad. Jag blev lite chockad först och kände inte att det gjorde ont, men jag reste mig snabbt från stolen och då kände jag hur hett det var! Så jag åkte hem och duschade av mig och bytte kläder. När jag kom tillbaka kom Magnus in till mig med rådjursögon och 1 påse twist och 1 påse kinapuffar som han hade varit och köpt. Han hade jättedåligt samvete för att han var anledningen till att det hände. Det var lite gulligt tycker jag. Det sved på magen och låren och jag var röd hela dagen, men jag fick inga blåsor. Det var ju inte kokande hett som tur var.

I dag är det fussball som gäller! Äntligen. Går alldeles för lång tid mellan träningarna. Men det var iofs i förrgår jag tränade sist, men jag vill sparka boll varje dag!



Blandning mellan Brutus och David?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0