En till lista

Hur många cm lång är du? 164 cm kort.
Hur många namn har du? Jessica Christina Margareta Norling är hela mitt namn.
Hur många par byxor har du? 10-15 stycken. Använder dem periodvis. Nu har jag 3-4 stycken jag varierar mellan.
Hur många bor i ditt hus/lägenhet? Jag bor i lägenhet i den bor jag och David+hundarna. Om man räknar med alla andra i huset är vi 11 stycken sammanlagt i 6 lägenheter.
Hur många koppar kaffe dricker du per dag? Inga.
Hur många godisar äter du per dag? Ibland många, ibland inga alls.
Hur många syskon har du? Tre.
Hur många barn vill du ha? Två kids blir bra. En hona och en hane.
Hur många är du kär i? Bara David.
Hur många timmar sover du per natt? Ca 7 timmar på vardagar, 9-10 på helger.
Hur många gånger har du slagit någon? Jag har aldrig slagits. Syrran slogs jag med när jag var liten, men nu är hon starkare än mig och dubbelt så stor, så hon slår ner mig med ett slag om hon vill. 
Hur många gånger idag har du sagt jag älskar dig till någon? Ingen gång. Säger det inte ofta, tycker inte om när de bara blir ord som inte betyder något. Säger jag det, menar jag det verkligen.
Hur många signaler går det innan du svarar? Det beror på vart telefonen ligger och om jag har tid att svara. 
Hur många gånger har du varit kär? Två gånger.
Hur många års skillnad är det mellan dig och den äldste du har hånglat med? 10 år.
Hur många nazister känner du? En.
Hur många bästisar har du? En.
Hur många gånger i veckan hyr du film? Inte ofta, men det händer.
Hur många glas mjölk dricker du per dag? Inget.
Hur många av dina kompisar har framgångsrika karriärer? Ingen än så länge.







1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
..."negativa tankar, normer och värderingar om oss själva. Vi skulle rent av"...

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Mitt kollegieblock med restningar.
3. Vad var det senast du såg på tv?
Navy CIS.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?

08.56
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Rix morgonZoo på radion.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

När jag gick till jobbet i morse.
7. Vad hittade du på innan du började svara på den här frågorna?
Jag gick igenom utlastningslistor och godkände dem för avbokning.

8. Vad har du på dej?

Svarta jeans, svart t-shirt och gråmelerad cardigan.
9. Drömde du något i natt? I så fall vad?
Jag drömde med all sannolikhet någonting, vad minns jag inte.

10. När skrattade du senast?

För en stund sedan när Bjarne var och hälsade på.
11. Vad finns i rummet där du är nu?
 
Min dator, skrivbord, en besöksstol, min datorstol, papperskorg, pappersinsamling, blommor, 3 tomtar, 3 tavlor, En stoooor plastblomma i ena hörnet, och massa småprylar på skrivbordet.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Jag läser mycket konstigt i folks bloggar om dagarna.
13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Jodå.
14. Vilken vad den senaste filmen du såg?

The break-up.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Jag skulle bygga ett nytt hus, köpa en bil och göra alla i min familj skuldfri.

16. Berätta något om dej själv som folk inte känner till.

Jag har tvångstankar. Dock inga allvarliga. Jag måste förbi lyktstolpar innan bilen åker förbi och jag kan inte gå på "skarvarna" som är mellan kakelplattorna på golv.
17. Om du kunde förändra en sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Mat och vatten till ALLA i världen.
18. Tycker du om att dansa?
Nej.

19. Georg Bush?

Han gillar jag inte heller.
20. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Eddie och Alice ska de heta.

21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Varje dag.


Kommentarer
Postat av: Lisa

aah, jag snor :)

2008-01-11 @ 14:15:46
URL: http://spinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0